söndag 8 april 2012

söndag 8 april- 2012

Sitter här vi pappa's dator tänkte att jag skulle blogga snabbt bara. ;)¨
Igår vid typ 22 så flög de en helicopter förbi här och den var nära marken oxå sen åkte vi tll strandvägen och där var de bilar och människor för fullt och blåljus. De hade visst hänt en skoterolycka det står på nätet i NSD och KURIREN gå in dit och läs om ni vill. Nog för att jag kan länka..
NSD och KURIREN.... Olyckan har hänt i korpilombolo. i kuriren står de på höger sida i SENASTE NYTT LOKALT... om ni inte vet vars ni ska klicka jag kan ju kopiera texten oxxxå.


Slogs blodig vid vurpa med skoter

Korpilombolo. En person slogs blodig i ansiktet och ytterligare en person skadade ryggen sedan de kört omkull med en skoter på lördagskvällen.

Läs mer

              läs först de som står nedan som börjar med SOS Alarm sen klickar du på (skoteråkare lindrigt skadade. :))
SOS Alarm fick in larmet om olyckan vid klockan 21.42 på lördagskvällen.
Enligt uppgifter ska en man i 45-årsåldern och en 15-årig pojke färdats på skotern ute på Korpilombolosjön när de körde på något form av hinder varvid båda kastades av.
En utav dem ska ha slagit sig blodig i ansiktet medan den andre fått mycket ont i ryggen och nacken. Enligt polisen betecknas skadorna som allvarliga men inte livshotande.
Både mannen och pojken fick föras till Gällivare sjukhus. En med helikopter och en med ambulans.


Aja, har inte så mycket mer att säga ska fortsätta packa lite smått nu och ta mattan in i rummet som jag lämnade ut för vädring igår när jag städade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar